Vizite și informare
Newsletter of the Parliament of the Republic of Moldova
Newsletter of the Parliament of the Republic of Moldova
Acreditarea jurnaliștilor la Parlament

Observator European

Integritatea este Libertate

Relații cu cetățeanul
Structura Parlamentului > Biroul permanent al Parlamentului
Biroul permanent al Parlamentului

Biroul permanent al Parlamentului este organul de lucru al acestuia și se formează, ținîndu-se seama de reprezentarea proporțională a fracțiunilor în Parlament. Din el fac parte, din oficiu, Președintele Parlamentului și vicepreședinții. Componența numerică și nominală a Biroului permanent se stabilește prin hotărîre a Parlamentului, la propunerea fracțiunilor parlamentare.

Membrii Biroului permanent se numesc prin hotărîri ale fracțiunilor parlamentare, în limitele numărului de locuri ce le revin.

 

- Grosu Igor,  Preşedintele Parlamentului
- Batrîncea Vlad,  Vicepreşedintele Parlamentului
- Gherman Doina,  Vicepreşedintele Parlamentului
- Belîi AdrianFracțiunea parlamentară "Partidul Acțiune și Solidaritate"
- Carp LilianFracțiunea parlamentară "Partidul Acțiune și Solidaritate"
- Furculiţă CorneliuFracțiunea parlamentară a Blocului Comuniștilor și Socialiștilor
- Groza IonFracțiunea parlamentară "Partidul Acțiune și Solidaritate"
- Marian RaduFracțiunea parlamentară "Partidul Acțiune și Solidaritate"
- Nicolaescu-Onofrei LilianaFracțiunea parlamentară "Partidul Acțiune și Solidaritate"
- Odnostalco VladimirFracțiunea parlamentară a Blocului Comuniștilor și Socialiștilor
- Roșca VeronicaFracțiunea parlamentară "Partidul Acțiune și Solidaritate"
- Starîş ConstantinFracțiunea parlamentară a Blocului Comuniștilor și Socialiștilor
- Voloh LarisaFracțiunea parlamentară "Partidul Acțiune și Solidaritate"

Lista şedinţelor Biroului permanent [Vezi toate]
Titlu Data Agenda Video, Audio, Text
Ședința Biroului permanent 19.09.2024 PROIECT ORDINE DE ZI PROIECT ORDINE DE ZI

Ședința Biroului permanent 12.09.2024 Hotărâre privind convocarea Parlamentului în ședințe plenareHotărâre privind convocarea Parlamentului în ședințe plenare

Ședința Biroului permanent 30.07.2024 PROIECT ORDINE DE ZI PROIECT ORDINE DE ZI

Ședința Biroului permanent 24.07.2024 Hotărâre pentru aprobarea proiectului de Hotărâre cu privire  la încheierea primei sesiuni ordinare a anului 2024Hotărâre pentru aprobarea proiectului de Hotărâre cu privire la încheierea primei sesiuni ordinare a anului 2024

Ședința Biroului permanent 17.07.2024 Hotărâre privind convocarea Parlamentului în sesiune specialăHotărâre privind convocarea Parlamentului în sesiune specială

Hotărîri ([Vezi toate]):
Hotararea BP nr. 25_2023 convocare PRM in sedinte plenare sesiune toamnaHotararea BP nr. 25_2023 convocare PRM in sedinte plenare sesiune toamna Ședința Biroului permanent
Hot BP nr.27 din 28.12.2022 modif Hot.nr.91 delegatiiHot BP nr.27 din 28.12.2022 modif Hot.nr.91 delegatii Ședința Biroului permanent
Hotărâre pentru aprobarea Instrucțiunii privind ținerea lucrărilor de secretariat în Parlamentul Republicii MoldovaHotărâre pentru aprobarea Instrucțiunii privind ținerea lucrărilor de secretariat în Parlamentul Republicii Moldova Ședința Biroului permanent
Hot BP nr.22 din 21.12.2022 proiect incheierea sesiuniiHot BP nr.22 din 21.12.2022 proiect incheierea sesiunii Ședința Biroului permanent
Hot BP nr.17 din 14.09.2022 convoc sesiune toamnaHot BP nr.17 din 14.09.2022 convoc sesiune toamna Ședința Biroului permanent
Biroul permanent al Parlamentului

Biroul permanent al Parlamentului are următoarele atribuţii:

a) propune Parlamentului data convocării şedinţelor plenare;

b) supune spre aprobare Parlamentului componenţa numerică şi nominală a delegaţiilor parlamentare permanente la organizaţiile internaţionale;

c) pregăteşte şi asigură desfăşurarea lucrărilor Parlamentului;

d) propune Parlamentului spre aprobare componenţa nominală a comisiilor permanente, conform deciziilor fracţiunilor parlamentare şi solicitărilor deputaţilor;

e) coordonează activitatea comisiilor permanente;

f) întocmeşte, de comun acord cu preşedinţii fracţiunilor parlamentare şi ai comisiilor permanente, proiectul ordinii de zi a şedinţelor Parlamentului şi îl prezintă Parlamentului spre aprobare;

g) stabileşte modul de dezbatere publică a proiectelor de acte legislative, de acumulare, examinare şi dezbatere a propunerilor prezentate în legătură cu acestea;

h) asigură controlul plasării la timp pe web site-ul Parlamentului a proiectelor de acte legislative, a ordinii de zi, a stenogramelor şedinţelor plenare, precum şi a altei informaţii pasibile de a fi publicată;

i) aprobă Regulamentul privind acreditarea reprezentanţilor mijloacelor de informare în masă pe lîngă Parlament;

j) stabileşte obligaţiunile membrilor biroului;

k) aprobă structura organizatorică şi efectivul-limită al Secretariatului Parlamentului, precum şi condiţiile specifice de salarizare şi de compensare a cheltuielilor aferente îndeplinirii obligaţiilor de serviciu pentru funcţionarii publici şi pentru alţi angajaţi din cadrul Secretariatului;

k1) aprobă Regulamentul de organizare şi funcţionare a Secretariatului Parlamentului;

k2) aprobă planurile strategice de dezvoltare a Secretariatului Parlamentului;

l) elaborează proiectul bugetului Parlamentului şi îl prezintă Parlamentului spre aprobare împreună cu o notă de fundamentare, iar în caz de necesitate, modifică bugetul în limita unui trimestru şi a mijloacelor aprobate;

m) îndeplineşte alte atribuţii prevăzute de prezentul Regulament sau însărcinările date de către Parlament.

 

Şedinţele Biroului permanent sînt deliberative cu participarea majorităţii membrilor săi.

     Biroul permanent adoptă hotărîri, în limita competenţei prevăzute de Regulament, cu votul majorităţii membrilor prezenţi.  

    

Declaraţii
Discursul Președintelui Parlamentului, Igor Grosu, la finalul sesiunii de primăvară 2024 a Parlamentului
Discursul Președintelui Parlamentului, Igor Grosu, la finalul sesiunii de primăvară 2024 a Parlamentului
Ultimele acte legislative adoptate
 

Adresa
Bulevardul Ștefan cel Mare și Sfânt 105
MD-2073, Chișinău
Republica Moldova

Date de contact:
Direcţia petiţii şi audienţe
tel: 022-820-270
Direcția servicii generale
tel:
 022 820 126

 [email protected]

 old.Parlament.md

 
   Pagină web realizată cu asistenţa Uniunii Europene şi Consiliului Europei prin "Programul pentru susţinerea democraţiei"